Czy zyski z Twoich lokat są zadowalające?

Sprawdź ranking najlepszych lokat

Sprawdź to!
Lokaty bankowe - Moja-Skarbonka

Różnice w kredytowaniu potrzeb kobiet oraz mężczyzn

Różnice w kredytowaniu potrzeb kobiet oraz mężczyzn

Kredytowanie potrzeb gospodarstwa domowego to bardzo ciekawa perspektywa, szczególnie po wystąpieniu nietypowych sytuacji. Podejście do podpisywania umów kredytowych różni się znacząco pomiędzy płciami. W artykule zobaczysz trendy zadłużeniowe w męskiej i damskiej perspektywie. Analiza potrzeb kredytobiorców to jeden z najważniejszych elementów rozwijania oferty firm pożyczkowych oraz innych popularnych pożyczkodawców.

Potrzeby kredytowe mężczyzn – najważniejsze wskazania według branżowych statystyk

Mężczyźni zdecydowanie więcej czasu poświęcają na analizę warunków podpisania umowy kredytowej i nawet drobna różnica w oprocentowaniu na korzyść potrafi zmienić preferencje wyboru kredytodawcy. Im niższy koszt całkowity kredytu gotówkowego, tym naturalnie większe zainteresowanie mężczyzn. Z czego to wynika? Zadłużeni mężczyźni to kategoria wiekowa 30 – 60 lat, a zatem można uznać, że głowa rodziny zaciąga długoterminowe zobowiązanie, chociażby w zakresie zakupu nieruchomości. Panowie preferują kredyty inwestycyjne, na rozwój działalności gospodarczej. W przypadku standardowych kredytów gotówkowych mężczyźni wybierają trwały sprzęt do gospodarstwa domowego, a w tym RTV, AGD, komputery, konsole, nowoczesne gadżety. Rynek kredytów na innowacyjne technologie jest zdecydowanie zdominowany przez panów. Ocenia się, że panowie charakteryzują się stabilną zdolnością kredytową, lubią nieco większe ryzyko przy wydawaniu kredytów i preferują w miarę szybką spłatę.

Potrzeby kredytowe kobiet w kraju

Panie natomiast znacznie mniej czasu poświęcają na monitorowanie kosztów umów kredytów gotówkowych. Kobiety bardziej interesuje błyskawiczny dostęp do dodatkowych pieniędzy, a także minimum formalności. Kredyty internetowe, czy drobne chwilówki to domena kobiet. To doskonała alternatywa dla kart kredytowych. Panie zadłużają się dość impulsywnie, często na zwykłych zakupach. Nie dziwą zakupy drogich butów, czy dodatków do garderoby na kredyt. Kobiety preferują również kredyty przed ważniejszymi uroczystościami rodzinnymi. Podkreślenie atmosfery, zakup prezentów dla rodziny, zaspokojenie potrzeb wyższego rzędu to tylko niektóre z najważniejszych potrzeb. Kobiety spłacają kredyty gotówkowe stabilnie, do tego rzadko zalegają z ratami i nie korzystają, aż tak często z restrukturyzacji zadłużenia. Bardzo rzadko wydany przez kobietę kredyt posiada wartość dodaną, inwestycyjną. Pieniądze panie przeznaczają na konsumpcję, o czym mówi większość branżowych statystyk. Nawet w Stanach Zjednoczonych kobiety generują w okolicach 80% wszystkich wydatków gospodarstwa domowego.

Profilowanie oferty pod płeć dobrym rozwiązaniem dla pożyczkodawców

Widać wyraźnie różnice w kredytowaniu potrzeb kobiet i mężczyzn. To dobra perspektywa dla banków detalicznych i firm pożyczkowych w ramach dopasowania ofert do grupy docelowej. Bez optymalizacji ofert trudniej przyciągnąć kredytobiorców, szczególnie przy wzmożonej konkurencji. Panowie dominują w zakresie kredytów długoterminowych, np. hipotecznych, a panie w dziedzinie kredytów gotówkowych, prostych chwilówek dostępnych przez internet na dodatkowe zakupy do domu. Profilowanie usług kredytowych jest aktualnie niezbędne, ponieważ większość osób jednak poszukuje kredytu dopasowanego indywidualnie, często przez pośrednika kredytowego dla zwiększenia bezpieczeństwa przy podpisywaniu umowy. Monitorowanie potrzeb klientów według płci to już praktycznie norma w rzeczywistości Big Data. Czy zgadzasz się z powyższymi założeniami i czy uważasz, że mocno wpływają na rozwój sektora kredytów gotówkowych w Polsce i nie tylko?