Czy zyski z Twoich lokat są zadowalające?

Sprawdź ranking najlepszych lokat

Sprawdź to!
Lokaty bankowe - Moja-Skarbonka

Dlaczego firmy pożyczkowe przechodzą do internetu?

Dlaczego firmy pożyczkowe przechodzą do internetu?

Multimedialny kanał sprzedaży to jeden z najpopularniejszych w firmach pożyczkowych, w bankach detalicznych, czy nawet wśród pośredników finansowych. Dlaczego firmy pożyczkowe polubiły internet i czy faktycznie strona internetowa z kredytem krótkoterminowym generuje duże zainteresowanie w grupie docelowej?

Potencjał portali pożyczkowych w internecie

Firma pożyczkowa może korzystać z głównego serwisu do udzielania chwilówek lub rozwijać wiele podobnych portali pod różnymi brandami, co gwarantuje rozszerzenie wpływu na kolejne grupy docelowe. Koszt strony pożyczkowej jest niższy niż utrzymanie oddziału stacjonarnego, chociaż nie wyklucza się absolutnie współpracy dwóch kanałów sprzedaży. Niektórych kredytobiorców, szczególnie tych najmniejszych można spotkać jedynie w internecie. To głównie pokolenie Y, ludzie młodzi i w średnim wieku urodzeni w ostatnim wyżu demograficznym. Firma pożyczkowa buduje również bazę marketingową klientów przez portal. Każdy pożyczkobiorca przekazuje bowiem podstawowe dane osobowe, w tym e – mail, czy numer telefonu. To generuje dodatkowe dochody, np. z innych usług. W internecie skraca się również czas obsługi klienta. Najwięcej czasu zajmuje obsługa pierwszego zlecenia, a później wystarczy tylko potwierdzenie przelewów. Ocena wiarygodności kredytobiorcy jest praktycznie jednorazowa. Nowe zmiany prawne dotyczące ograniczenia kosztów pozaodsetkowych wymuszają na firmach pożyczkowych poszukiwanie nowych kanałów sprzedaży. Strona firmy pożyczkowej powiązana z dobrymi narzędziami analitycznymi gwarantuje lepsze dopasowanie do potrzeb pożyczkobiorcy. Większość procesów przy udzielaniu pożyczek krótkoterminowych można również zautomatyzować, co prowadzi do ograniczenia kosztów zatrudnienia pracowników.

Internet to duża konkurencja

Na pewno działalność firm pożyczkowych w internecie to drastyczne obniżenie kosztów prowadzenia działalności, bo odpada utrzymywanie oddziału stacjonarnego, czy mobilnego. Internet to z drugiej strony ogromna konkurencja, szczególnie cenowa i często jakościowa dla nowych podmiotów. Trudno bowiem rywalizować z parabankami na bazie zagranicznego kapitału. Warto jednak monitorować rynek, bo w internecie rozwija się dynamicznie dopiero od kilku lat.